Dovolená

a cestovní kanceláře

CK Exim Tours se zamýšlí nad letní sezónou

Napsal admin • Čer 17th, 2010 • Rubrika: EXIMtours

ýběru zájezdů diktuje kvalita a pohodlí. „Skokanem“ letošní sezóny dovolených u moře je Řecko.\r\n Ačkoli ještě nedávné předpovědi některých analytiků cestovního ruchu hovořily pro letošek až o dvacetiprocentním propadu tržeb na trhu zájezů ve srovnání s loňským rekordním rokem, dosavadní výsledky letní sezóny u největšího tuzemského leteckého touroperátora – Exim Tours – to nepotvrzují. Nic dramatického se nekoná, slabší měsíce květen a červen vynahradily ty prázdninové a objem prodaných zájezdů je u Eximu zatím srovnatelný s rokem 2008. Klientů má kancelář dokonce o něco více než loni, kdy za celý rok zajistila letecký zájezd do více než 40 nejpopulárnějších turistických destinací po celém světě více než 250 tisícům zájemců.

Nejoblíbenějšími destinacemi co do objemu přepravených klientů i letos stále zůstávají Egypt a Tunisko, již druhým rokem sledují v Eximu velký nárůst zájmu do Turecka, ovšem „skokanem“ sezóny je podle zájmu letos jednoznačně Řecko.

„Podle dosavadního vývoje se domníváme, že případný pokles prodeje za letní sezónu by neměl být více než 3-5 procent ve srovnání s rokem 2008,“ říká výkonná ředitelka CK Exim Tours Romana Slížková. „Pokud jde o plánované kapacity letních dovolených, na konci srpna můžeme říci, že obsazenost zájezdů se v době prázdnin pohybovala na hranici 90 procent.“

Roli sehrála také vzrůstající obliba prvních prodejů, tzv. first minute, ale opět stouply i prodeje last minute zájezdů. V běžném roce jich Exim Tours prodává kolem deseti procent, letos toto procento poněkud stouplo, ale podle všeho nepřesáhne 20 procent z prodeje. V největší české cestovní kanceláři považují však za předčasné v tuto chvíli dělat konečné závěry, letní sezóna skončí za dva měsíce.

Rovněž předpovídaný zvýšený zájem lidí o levnější destinace v době recese v Eximu registrují jen okrajově. Ve výběru zájezdů sledují dlouhodobě zcela opačný trend – pokles je zřetelný zejména právě u nejlevnějších zájezdů do blízkých destinací a do méně kvalitních ubytovacích zařízení, ačkoli koncem léta se zájemci o levnější dovolenou přece jen začínají vracet. Jak říká obchodní ředitel společnosti Jan Koláčný – klienti, kteří byli zvyklí kupovat tří a vícehvězdičkové hotely, utrácejí stále stejně a požadují zájezdy se zajištěním co nejvyšší míry pohodlí a bohaté nabídky kvalitních služeb. Hotely s programem all inclusive u pláže jsou pro mnohé z nich při výběru na prvním místě. Značný zájem o luxusnější exotické dovolené zůstává přitom neměnný.

Je pravdou, že si klienti oproti minulým rokům vybírají spíše kratší (týdenní) zájezdy, ale nemusí to být nezbytně spojeno s důsledkem krize – tento trend sledují v Eximu již několik sezón. Klienti si zvykli cestovat vícekrát do roka, svoji dovolenou proto rozdělují do kratších pobytů.

\r\nPodle cestovní kanceláře EximTours se tak plní předpovědi, že čeští spotřebitelé jsou ochotni i v časech dopadů hospodářské krize si odepřít cokoliv, ale o dovolenou s rodinou u teplého moře – alespoň jednou do roka – přijít nechtějí. Lidé však daleko pečlivěji zvažují, kolik za svoji dovolenou utratí, a jaké služby a doprovodné programy za to dostanou. \r\nTomu Exim Tours podle svého managementu dlouhodobě přizpůsobuje i celkovou firemní strategii.

„Krize nás nutí velmi pečlivě zvažovat nabídku, kterou předkládáme klientům. Stále zvyšujeme servis poskytovaný našim zákazníkům, a to nejenom v šíři a kvalitě nabídky, včetně doplňkových služeb, které zpříjemňují cestování, ale také v přístupu personálu. Vybíráme stále kvalitnější hotely, u kterých však klademe důraz na atraktivní ceny,“ říká R. Slížková.

Někteří lidé si však atraktivnost cen spojují s nereálnými požadavky. I v Eximu se objevují zájemci, kteří např. požadují letecký zájezd All Inclusive do 3 – 4 hvězdičkového hotelu u pláže za 10 000 Kč včetně poplatků.

Takové zájezdy se na trhu čas od času objeví, nicméně vzhledem ke skutečnosti, že jen letenka do Středomoří stojí včetně poplatků minimálně 9 000 Kč, nelze podle Eximu očekávat, že za zbývajících 1 000 korun člověk stráví dovolenou se službami na nejvyšší úrovni. Při výběru zájezdů by se proto zákazník neměl dívat pouze na cenu, ale také si řádně prostudovat, co za ni dostane.


Štítky: , , ,

admin je
Email na autora | Všechny články od admin

Komentáře k článku