Dovolená

a cestovní kanceláře

Exim Tours plně odškodnil své klienty postižené sopkou

Napsal admin • Čer 17th, 2010 • Rubrika: EXIMtours

Předběžný odhad nákladů činí zatím 20 miliónů korun

V důsledku výbuchu sopky na Islandu a následné restrikci v letecké přepravě se neplánovaně prodloužil pobyt celkem 1362 klientům naší největší cestovní kanceláře Tours v destinacích v Egyptě, Tunisku, na Kubě a v Salvadoru.

„Náklady prodlouženého pobytu na sebe plně převzala cestovní kancelář. Klienti zůstali ve svých pobytových hotelech – z jejich hlediska se tak vlastně jednalo o předem neplánované prodloužení dovolené. Služby obdrželi ve stejném rozsahu jak měli objednány. Tento přístup lze v mezinárodním srovnání hodnotit jako vysoce nadstandardní,“ uvádí JUDr. Jan Koláčný, obchodní ředitel společnosti.

Předběžný odhad nákladů na prodloužení pobytu pro klienty Exim Tours činí zatím 20 miliónů Kč. Další přímé ztráty ve srovnatelné výši plynou z nutnosti hradit předem sjednané, ale nakonec kvůli odkladům a rušení zájezdů nečerpané služby v zahraničí, z náhrad klientům za zkrácení jejich pobytů, případně z prodloužení jejich pobytu v zahraničí (jako kompenzace za opožděný odlet), přesunu termínů či zrušení jejich zájezdů.

Uzávěra letišť a odklad původních termínů letů se dotkly dalších 1524 klientů CK Exim Tours na odletu z ČR. Klientům bylo nabídnuto bezplatně svůj zájezd překnihovat na jiný termín, prodloužení pobytu (pokud to umožňovala volná místa v následujících letech), v případě zkrácení pobytu pak adekvátní náhrada za dobu, o kterou byl pobyt zkrácen.

Např. při zájezdu na 10 dní v ceně 20000 Kč a zpoždění 2 dny klient obdrží slevu na příští zájezd ve výši 4000 Kč (20000 Kč : 10 dnů x 2 dny)

„Všechny zpožděné lety odletěly v co nejkratší době po znovuotevření letiště, za necelých 10 hodin. Ze zahraničí se vrátili všichni klienti v pořádku – naposledy z nejvzdálenějších míst – z Kuby a Kostariky. Neuvízli ani žádní klienti na odletu. Bylo jich samozřejmě znatelně méně, než kdyby lety odletěly v původních termínech. Někteří totiž svoji dovolenou na základě nabídky bezplatně přesunuli na jiný termín nebo se nakonec rozhodli neodletět,“ řekl Koláčný.

Jak uvedl Ing. Stanislav Zíma, marketingový ředitel Exim Tours, „tato dosud bezprecedentní situace vyvolala ve firmě mimořádné nasazení pracovníků všech složek zejména v oblasti logistiky.“ Na zajištění klientů kvůli opožděným příletům z cílových destinací a odletům z Prahy, Brna i Ostravy připadla největší část zátěže v denních i nočních hodinách. Průběžně se aktualizovaly letové řády a všechna pracoviště firmy musela na sebe navazovat. V čase, kdy neexistovala žádná seriozní prognóza výoje situace, museli být v plné pohotovosti všichni pracovníci – od referentů, delegátů, call centra po vedení.

Pro zajímavost – např. britské cestovní kanceláře poskytly služby přesně podle sjednané cestovní smlouvy, tzn. že Britové byli v zahraničí kvůli zpoždění letů na své náklady (a přitom britská letiště byla uzavřena po dobu mnohem delší než letiště v ČR). Některé německé cestovní kanceláře poskytly klientům prodloužení služeb na svůj účet pouze na 24 nebo na 48 hodin a poté klientům nabídly přestěhování do nejlevnějšího dostupného hotelu v oblasti pobytu s minimálním rozsahem služeb na účet cestovní kanceláře nebo možnost zůstat v původním hotelu, ale za svoje.


Štítky: ,

admin je
Email na autora | Všechny články od admin

Komentáře k článku